czwartek, 29 września 2011

Gdy zepsuje się komputer

Komputer jak każde urządzenie potrafi się zepsuć. Zdarza się to o tyle częściej niż w przypadku innych urządzeń, że poza sprzętem (hardware) może się zepsuć również system operacyjny i oprogramowanie (software). Z jakiego serwisu w takiej sytuacji skorzystać ? Ze zwykłego czy też z serwisu który naprawi komputer u nas na miejscu?

Wszystko zależy od rodzaju naprawy oraz tego czy możemy trochę poczekać. Rodzaj naprawy ciężko przewidzieć skoro jesteśmy laikami w sprawach komputerów.
Istnieją jednak sytuacje oczywiste takie jak np. zalanie kawą laptopa. W takiej sytuacji naprawa na miejscu niewiele pomoże, gdyż z dużym prawdopodobieństwem uszkodziliśmy podzespoły elektroniczne.
Pogotowie komputerowe, jest z reguły nieco droższe od serwisu komputerowego do którego przyjeżdżamy. Dzieje się tak z dwóch powodów.
Po pierwsze trzeba doliczyć dojazd, nie dajmy się nabrać na dojazd gratis firma musi zarabiać, dolicza niewiele, mniej niż taksówka, ale zawsze. Cena może być uzależniona od wielkości miasta. Inaczej przecież kształtują się koszty dojazdu w Warszawie, a inaczej w niewielkiej miejscowości.
Druga sprawa to komfort pracy, łatwiej pracować w serwisie gdzie mamy dostęp do każdego potrzebnego nam sprzętu niż z tylko z tym co pracownik zabierze ze sobą.
Gdy w grę wchodzi nas stracony czas nie mamy wyjścia. Bardziej opłaca się nam zapłacić więcej, ale mieć nasz komputer szybko gotowy do pracy. Wyobraź sobie, że posiadasz firmę. Na swoim komputerze drukujesz FV, masz sporo klientów. Komputer przestaje działać, tracisz narzędzie pracy. W takiej sytuacji liczy się czas. By zawieźć komputer do serwisu stacjonarnego musisz zamknąć firmę, dojechać na miejsce. A szansa, że komputer naprawią Ci od ręki jest nikła.
Na co warto zwrócić uwagę wzywając Pogotowie Komputerowe. Po pierwsze dowiedz się telefonicznie, kto pracuje, czy to nie jest przypadkiem jakiś student pierwszego roku. Oczywiście są zdolni studenci i chwała im za to dajmy im się rozwijać. Jednak gdy bardziej dla Ciebie liczy się bezpieczeństwo Twoich danych a nie cena, to nie ukrywajmy doświadczenie to podstawa w każdym zawodzie.
Kolejna rzecz, w przypadku gdy serwisant stwierdzi, że komputera nie da się naprawić na miejscu i chce go zabrać do serwisu. Koniecznie poproś o umowę serwisową i potwierdzenie zabrania sprzętu.
Kiedy posiadasz jakieś ważne dane poproś o podpisanie klauzuli poufności.
Mam nadzieję, że ten krótki artykuł pomoże w wyborze odpowiedniego serwisu. Pamiętaj większość pogotowi komputerowych ma również serwis w siedzibie firmy warto o to zapytać i ewentualnie gdy mamy niedaleko skorzystać z tego typu usługi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz